کاربردهای نوآورانه پرینت سه بعدی در معماری سال 2023

پرینت سه بعدی در معماری به دلیل سهولت تولید، انعطاف پذیری و توانایی آن در تحقق انواع اشکال هندسی، پتانسیل بسیار زیادی دارد. امسال، معماران و طراحان به فناوری چاپ سه بعدی برای کربن زدایی مصالح ساختمانی، ادغام زیبایی شناسی معاصر با روش های ساخت و ساز سنتی، و افزودن لایه ای از هنر به فضاهای داخلی و نماهای بیرونی نگریسته اند. در ادامه چند نمونه از پروژه های معماری که از پرینت سه بعدی استفاده کرده اند را مشاهده می نمایید.

ساخت دکور با پرینت سه بعدی 

دکور ساخته شده با پرینت 3d

این پروژه در مادرید، در یک فروشگاه خرده فروشی، از حدود 3 تن مواد پلاستیکی بازیافتی برای ساخت این دکور نوآورانه استفاده کرده است.

ترکیب دیوار ساخته شده با پرینت سه بعدی با نورپردازی

فیلیپ آدواتز از ترکیب چاپ سه بعدی با نور LED برای طراحی یک استودیو فیلم استفاده کرده است. در این استراتژی مواد ترکیبی یک دیوار بتنی، با یک سیستم روشنایی با نوارهای LED که به صورت افقی در اتصالات از پیش ساخته قرار داده شده اند، ادغام شده است. این نورها می توانند به رنگ ها و گرادیان های متعدد تغییر کنند.

ساخت کاشی با پرینت 3d

ساخت کاشی با پرینت 3d

“سرامیک هاوس” که در آمستردام مستقر است، از کاشی های سرامیکی پرینت سه بعدی با طراحی الگوریتمی در نمای مدرن خود استفاده می کند. این استودیو با نوآوری در مصالح سفارشی، سبکهای سنتی و مدرن را در هم می آمیزد.

چاپ سه بعدی اشکال هندسی پیچیده با شن و ماسه

چاپ سه بعدی اشکال هندسی پیچیده با شن و ماسه

بری وارک دیواری به طول شش متر با پرینت سه بعدی ساخته شده از ماسه، برای موزه آینده در دبی طراحی کرده است. دیوار از نرم‌افزاری هوشمند استفاده می‌کند که فرآیندهای طبیعی را تقلید کرده و فرم‌ها و بافت‌های منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند. ماسه ای استفاده شده در این طراحی را می توان تا 8 بار آسیاب و بازیافت کرد.

ادغام چاپ سه بعدی با روش های ساخت و ساز سنتی

ادغام چاپ سه بعدی با روش های ساخت و ساز سنتی

Kei Atsumi و Nicholas Preaud یک غرفه کوچک در ژاپن ساخته‌اند که با بیش از 900 قطعه منحصر به فرد پرینت سه بعدی ساخته شده است. این پروژه از فیلامنت PLA بر پایه چوب استفاده می کند و هدف آن ترکیب شیوه های نازک کاری ژاپنی با چاپ سه بعدی است. این غرفه حاصل سه سال تحقیق در مورد فناوری پرینت سه بعدی و کاربرد آن در معماری سنتی می باشد.

مطالب مرتبط