نمای اچ پی ال(HPL)

نمای اچ پی ال(HPL) چیست؟

از جدیدترین مصالح نمای خشک نمای اچ پی ال می باشند. در این نوع از نما از صفحات موسوم به اچ پی ال استفاده می گردد. HPL به صفحاتی اطلاق می شود که از ترکیب لایه‌های سلولزی و رزین های فنولیک به وجود می آیند. این ترکیب پس از قرار گرفتن در دمای بالای c۱۸۰ و فشار bar۸۰ تبدیل به صفحاتی محکم با مشخصات فنی ویژه می گردد. سطوح نهایی این صفحات توسط لایه های رنگین و پوشش ضدخش پوشانده می شود. نمای HPL به دلیل مقاومت در مقابل نور خورشید، باران های اسیدی و رطوبت و پایداری رنگ آن کاربرد وسیعی در ساختمان های مدرن دارند.

مزایای نمای اچ پی ال(HPL)

نماهای خشک به دلیل زیبایی، مقاومت در برابر تغییرات آب و هوا و عایق صوتی و حرارتی بالا بودن یکی از برترین انتخاب ها در میان معماران و صاحبان ساختمانها می باشد. با توجه به خصوصیات مثبت متعدد نماهای خشک در ساختمان، انتخاب یک روکش با کارایی بالا مانند HPL برای اطمینان از کارکرد و دوام آن بسیار مهم است. در ادامه برخی از دلایلی را بررسی می کنیم که چرا روکش hpl یک انتخاب ایده آل برای ساختمانهای مدرن است. ادامه مطلب را بخوانید!

نصب آسان

بر خلاف انواع دیگر متریال نما مانند چوب و سنگ، نصب نمای اچ پی ال (HPL) بسیار آسان است. این متریال به صورت پانل کامپوزیت لمینت شده است و می تواند با طیف گسترده ای از چسبها کار کند. اچ پی ال می تواند به راحتی به MDF یا هر صفحه چوبی دیگر بچسبد و کاربردی بدون دردسر در نمای ساختمان ارائه نماید.

مقاومت در برابر آتش و ضربه

HPL از طریق ترموستینگ حرارتی تولید می شود که به ایجاد پیوندهای برگشت ناپذیر و قوی کمک می کند و در نتیجه باعث افزایش استحکام ، ثبات و مقاومت در برابر آتش و ضربه می گردد. علاوه بر این ، ترموستینگ hpl را مقاوم در برابر سایش و غیرقابل اشتعال می سازد. همه این عوامل باعث می شود که اپچ پی ال یکی از گزینه های برتر برای نمای داخل و خارج ساختمان درنظر گرفته شود.

مقاوم در شرایط مختلف آب و هوا

خواص فیزیکی و شیمیایی hpl آن را بسیار غیر واکنش پذیر و پایدار می کند. علاوه بر این، در آب نامحلول و غیر خورنده است. همه این ویژگی ها باعث می شود که این متریال در برابر همه شرایط آب و هوایی مانند باران، رطوبت و گرمای شدید مقاوم باشد.

نگهداری آسان

بر خلاف سایر متریال نمای ساختمان مانند سنگ و چوب، HPL بسیار سبک وزن است، به همین دلیل می توان آن را به راحتی از مکانی به مکان دیگر حمل و نصب کرد . همچنین در برابر آب و هوا و سایش مقاوم بوده و به مدت طولانی نیاز به نگهداری، پرداخت و تمیز کردن زیاد ندارد.

نمای بصری جذاب

لمینت های HPL در انواع مختلف رنگ و طرح در دسترس هستند که می توانند با هر نیاز و دکور مطابقت داشته باشند و در عین حال ظاهر مکان را زیباتر سازند. ورق های اچ پی ال با ساندویچ کردن تحت فشار و حرارت بالای یک کاغذ دکور روی کاغذ کرافت ساخته می شوند. در حالی که کاغذ کرافت استحکام و دوام را تضمین می کند، کاغذ دکور از نظر رنگ ، طرح و سایر عناصر آزادی خلاقیت زیادی را به ما می دهد.

جمع بندی

نمای HPL عملکرد بالایی داشته و جذابیت فوق العاده ای را به مالکان ساختمان ارائه می دهد. اگر به دنبال راه حل مناسبی هستید که با نصب آسان، نگهداری راحت و محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش متمایز می گردد، این نوع از نمای خشک یکی از بهترین انتخاب ها است. ما در آلوسیس طیف وسیعی از راه حل های مبتنی بر HPL را داریم که برای مصارف مسکونی و تجاری ایده آل است. در صورت تمایل به داشتن اطلاعات بیشتر در این حوزه می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

آلوسیس مجری نمای اچ پی ال (برخی پروژه های اجرا شده)

مطالب مرتبط